سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ماسک‌هایی با پوشش ضدویروسی به بازار بیایند که ادعا می‌شود محافظت بیشتری برای افراد ایجاد می‌کنند.

mask

گرچه ایده استفاده از پوشش ضدویروسی جالب به نظر می‌رسد، اما در حال حاضر بررسی‌های مستقل معتبر کافی درباره اینکه آیا این ماسک‌ها باعث حفاظت بهتر در برابر سرایت ویروس کرونا می‌شوند، وجود ندارد.

ویژگی‌ها این ماسک‌ها بر حسب نام تجاری متفاوت هستند، اما بسیاری از ماسک‌های ضدویروسی از موادی ساخته شده‌اند یا با موادی پوشیده شده‌اند که دارای خواص ضد ویروسی هستند، مثلا نانوذرات مس.

سازندگان این نوع ماسک‌ها هنوز اطلاعات مشروحی درباره اینکه این ماسک‌ها چقدر بی‌خطر و کارآمد هستند، در اختیار نگذاشته‌اند، اما به طور کلی سال‌ها طول می‌کشد که طراحی و آزمایش یک تکنولوژی جدید برای ماسک‌ها انجام شود و کارآمد بودن آن ثابت شود.

هچنین ماسک‌های که به عنوان ضدویروس در بازار وجود دارند، قیمت بسیار بیشتری نسبت به ماسک‌های N95 یا ماسک‌های جراحی دارند.

آنچه در حال حاضر از دست شما برمی‌آید تا تاثیربخشی ماسک‌تان را افزایش دهید، این است که همیشه در همه مواقع لازم ماسک بزنید و به درستی ماسک را به صورتتان بزنید و از صورتتان بردارید.

بالاخره اینکه هیچ ماسکی وجود ندارد که به طور کامل از شما محافظت کند، اما تقریبا هر ماسکی که بزنید، به حفاظت دیگرانی که در اطراف شما قرار دارند، کمک می‌کند.

کد خبر 564183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha